Când tradițiile renasc- Dorfest 2017

 Dragostea pentru tradițiile și obiceiurile românești m-a pasionat mereu , așa că spiritul tradițional românesc a Dorfestului m-a tentat din prima. Un festival internațional în cer plin ce urmărește înfrățirea celor 3 localități din Moldova , România și Ucraina , cu un program complex: târg de meșteșuguri și bunătăți, spațiu gastronomic, muzică (ritmuri urbane și folclorice) și multe alte ne-a acordat nouă un weekend de neuitat.  În drum spre destinație ne-am oprit la carierele din satul Fetești unde am făcut fotografii și ne-am delectat ochii cu astfel de frumuseți ce ne demonstrează nu o dată că în țară poate și trebuie dezvoltat turismul! Locația festivalului a fost „Moșia Ciuhrii” un loc de-a dreptul rupt din rai: lacuri ce legănau nuferi, multă verdeață, iar împreună cu decorațiunile de toamnă îți creau senzația că ești liber, un tot întreg cu natura. În zona verde a fost amenajat și un muzeu a cărei gazdă era o bătrânică foarte amabilă ce ne-a explicat multe lucruri ce se obișnuiau a face pe timpuri,iar duminica ea împărțea tuturor doritorilor cel mai renumit desert de la nord ”baba”.O atmosferă plăcută era îndeosebi noaptea, când cerul era plin de stele și oamenii adunați la rug dansau și ascultau cântecele cântate cu multă dragoste și dor. Pe lângă zona verde cel mai preferat loc erau spațiile gastronomice pline cu sărmăluțe, plăcințele și legume la grătar, deși prețurile pe alocuri erau exagerate bucatele au fost foarte gustoase  sau eu prea flămândă după așa multe aventuri . Pe scenă au evoluat toate raioanele din nordul țării, a fost prezentat un show de chinologie, iar băieții de la ”Comedy Zebra Show” m-au făcut să râd încât mă durea maxilarul. Aceste două zile de festival au și mai presupus 2 zile la țară, 2 ZILE LA ȚARĂ!!! Cam atât îmi trebuie pentru fericire! Mereu am visat să am bunei la țară ca să mă pot bucura din plin de atmosfera din satele moldovenești care prind culori în special toamna. Acest weekend m-a făcut amnezică, am uitat complect de facultate și aveam impresia că sunt un copil ce se distrează în plină vară , gustand delicii copilărești ca ”vata de zahăr„ și dandu-mă în carusel.  Mulțumesc organizatoarei Ilinca Avram și echipei sale pentru acest minunat festival. La mai multe ediții!                     
Cultura transmisă  din moși-strămoși TREBUIE promovată de noile generații,constituind o adevărată și incontestabilă zestre!



















































Comentarii

Postări populare