Truman Capote “ Cu sânge rece”


Cartea "Cu sânge rece'' de Truman Capote este de altfel primul meu roman polițist ,care a lăsat o amprentă și care m-a impresionat foarte mult.Până a o citi nu eram fană la astfel de genuri și nu credeam că vre-o carte va reuși vreodată să îmi trezească în mine o asemenea satisfacție.
Cartea mi-a fost recomandată de o colegă care a avut diverse laude la adresa acesteea ,dar și autorul relevă la început munca sa neîntreruptă timp de 6 ani, cât s-a documentat asupra cazului  și care a dus la descoperirea ulterioară a făptașilor.
Deși la începutul cărții avem prezentată crima ,ba chiar și făptașii ai acesteea ,cartea dezvăluie treptat motivul ,aparent absurd.
În anul 1959 ,într-un orășel din Kansas,Holcomb a fost comisă o crimă multiplă - 4 membri de familie. 

De-a lungul romanului se dezvăluie și se accentuează chiar și cele mai neînsemnate detalii,observări, care te fac să te simți martor ocular.
Chiar dacă la început avem prezentați cei doi făptași, motivele crimei și acțiunile sale propriu-zise apar spre sfîrșit, după ce ne sunt dezvăluite minuțios indivizii implicați și viețile lor de până la fapta ,care le va determina în final pedeapsa cu moartea.
Cei doi făptași Dick și Perry au multe în comun,vin din familii social -vulnerabile , și au o stare psihică instabilă. Dar răsfoind filă cu filă, am început într-un fel a admira pe unul din ei, pe Perry care mi se părea mai omănos, talentat.El filosofa pe diverse teme cu un coleg al său din penetenciar , era un om al artei , deseori î-și oprea prietenul (Dick) în planurile sale pedofile pentru că detestă acest lucru.Mi se părea un om cu o gîndire ageră care a intrat în bucluc din cauza că dorea să arate mișto în fața colegului (Dick) căruia î-i spusese că a ucis un negru,deși de fapt mințea.
Am fost șocată cînd am aflat că anume el, Perry a comis toate cele 4 omoruri și nu Dick care era un prost , lăudăros, a cărui vocabular conținea doar  glume porcoase .
Motivul furtului are origini psihice, la ambii indivizi ,dar și exiestențiale deoarece anume asta era metoda de bază a personajelor prin care î-și făceau de pâine.
Ghinionul s-a transformat în crimă ,în caz în care nu au găsit seiful cu bani , și nu au fost procurați ciorapi negri pentru a ascunde fețile (deși  Perry a insistat - ”paradoxal„) , totul a fost curățit.
Am rămas dezămăgită că anume Perry s-a constatat a fi ucigașul întregii familii , dar am urmărit cu mare admirație evoluția sa psihologică și momentul culminant ,când î-și cere scuze înainte de pedeapsa cu moartea.
Acest roman demonstrează că aparențele înșeală , că atmosfera și situația din familie afectează enorm pe fiecare.
Vreau să închei prin fraza autorului care va ispiti orice cititor 
                            „Nimeni nu va şti vreodată cum m-a afectat Cu sânge rece. M-a ros până în măduva oaselor. Aproape m-a ucis. De fapt, într-un fel, chiar m-a ucis.“ Truman Capote



P.S  nu sunt critic literar, îmi reflect opinia proprie  prin acest post fără a ține cont de procedee ș.a ce ar include o recenzie .

Comentarii

Postări populare