Italian summer experience/ A trip to Venice


Vara 2017 m-a delectat cu cea mai tare surpriză -o vacanță de 12 zile în nordul Italiei  și o zi întreagă petrecută în Veneția. Good huh?!
 Am avut posibilitatea să îmi revăd fosta colegă și să petrecem împreună ceva timp și îi mulțumesc enorm pentru invitație. Restul vacanței la-m petrecut ca Julia Roberts în renumitul ”Eat Pray Love” și am profitat de orice secundă petrecută în singurătate.
Am avut o mică călătorie gastronimică și am gustat din renumitele bucate italiene ( pizza, gelato, lasagna, pasta ..) și am băut renumitul Aperol Spritz a cărui price range diferă în dependență de localul în care îl serviți ( de la 1.50 la 6 euro) , deși diferență de gust nu am observat.
 Am văzut pentru prima dată munții la Tramonti di Sopra și mi-am bălăcit picioarele în apa extrem de rece. O frumusețe de nedescris, munți verzi, nu prea nalți, aer curat, cascade, râuri cu apă străvezie curată ca lacrima și rece care oprea turiștii și îi ademenea să se scalde, roci a căror culori variau de la alb la negru  amintind  o joacă de șah ( felt like a paradise).
Cele câteva zile petrecute pe plaja la Lido di Jesolo au fost destule pentru a mă alimenta cu energie un an întreg. Marea Adriatică m-a surprins cu apă caldă, valuri ce îmi netezeau pielea catifelată și bronzată de soare. Pe litoral sunt amplasate mici restaurante unde am luat prânzul la un preț rezonabil,thank god lumea de aici cunoaște engleza ce nu aș spune despre orașe mai mici sau chiar centre comerciale. Plaja nu era mega populată și puteam în liniște citi cartea care am adus-o din Moldova cu mine ( Robin Sharma- Călugărul ce și-a vândut Ferrariul). P.S cărțile sunt foarte costisitoare în Italia :(
 Veneția a fost cireașa de pe tort , ea m-a frapat cu arhitecura ei impecabilă,cu cele circa 400 de poduri și 170 de canale ce le deține. Veneția e o cetate secretă ale cărei cele mai frumoase porțiuni nu sunt cele cunoscute, ci cele necunoscute. Așa cum mi-a spus colega ”Toate drumurile duc spre Piața San Marco” așa deci nu am urmărit anumite străzi, ci am hoinărit și am primit plăcere din plimbare, ca într-un final Piața San Marco să ne găsească pe noi.
 Un aliniat aparte îl merită Palatul Dogilor care m-a ademenit prin frumusețea lui exterioară ce se vede din Piața San Marco dar și mai mult m-a hipnotizat cu interiorul său nobil: holuri pline de picturi pe teme religioase, rame gigante aurite, candelabre, tuneluri secrete, închisori  etc. Atmosfera de aici te face să te simți deosebit, să simți în piele și oase stilul de viață a dogilor. Stilul gotic îmbinat cu cel bizantin accentuează stilul estetic al arhitectorilor dar și naltul nivel de trai a Republicii Venețiene. Intrarea costă 20 de euro iar pentru un ghid portmoneul trebuie răscolit din nou așa că un life hack a fost să mă strecor pe lângă grupurile mari de turiști  ce aveau ghid și mai ciuleam urechile.  Clădirea este foarte mare și nu am reușit timp de 1 oră să o parcurg toată, un dezavantaj ce l-am notat e lipsa personalului care ar putea conduce mulțimea spre ieșire sau anumite zone, asta o spun din propria experiență ( 20 de minute am căutat ieșirea, iar în cale am mai găsit turiști care la fel o căutau și harta muzeului e doar în limba de stat). Cu toatea astea Palatul Dogilor e un must see!
 Biletul procurat la Palazzo Ducale permite accesul și la alte 3 muzee din Piața San Marco 
( Museo Correr, Museo Arhiologico, Sale Monumentali Biblioteca Marciana) care le-am vizat în aceeași zi și din fericire dispuneau de personal care conducea turiștii. M-a impresionat cel mai mult biblioteca cu rafturile din lemn roșu pline de manuscrise și un glob gigant dar și un hol mare plin de bijuterii, bibelouri cu pietre prețioase (diamonds are a girl`s best friend ).

Piața San Marco

Palazzo Ducale 









 Museo Correr/Museo arhilogico/Biblioteca Marciana











(perfect for an unfaithful boyfriend haha)                   Ponte dei Sospiri

  Grand Canal 

Cel mai renumit pod Rialto 











 Tramonti di Sopra





Akward things to discover...
1. Știm cu toții că moldovenii/românii au invadat spațiul Italian, dar nu m-am așteptat să fie așa de mulți.
2. Majoritatea localurilor începând cu ora 12:00 până la 16:00 sunt închise. Nu au localuri 24/24.
3.Italienii nu prea cunosc engleza , mai ales cei tineri.
4.Italienii sunt super-mega amabili, de-o plăcere să intri cu ei în conversație, dacă cunoști italiana :D, iar dacă nu o cunoști apelează la română, la sigur mai folositoare  decât engleza.



Comentarii

Postări populare