Sinaia/ Brașov 2018



În lipsa de un  anotimp potrivit calendarului, chiar primele zile din acest an le-am petrecut la poalele munților Bucegi, Sinaia.
De ce Sinaia? Pentru că acest orășel e plin-plinuț de atracții turistice ce vizează nu doar sporturile de iarnă , ci și castele (Castelul Peleș, Pelișor), iar ca amplasare se află la o oră distanță de un alt oraș ce ni l-am propus să-l vizităm- Brașov.
Astfel a urmat o săptămână de impresii noi, inspirații, dar și dezămăgiri.Ca să nu încep pe-o notă negativă aș vrea mai întâi să le dau descriere lucrurilor, locurilor de-a dreptul impresionante.
Încep cu cele două castele care m-au fascinat (Peleș, Pelișor)ce constituie cireașa de pe tort. Pe lângă arhitectură, acestea au o istorie bogată, deaceea în caz că le vizitați luați și un ghid ( n-o să fie boring).
TIPS:Dacă sunteți studenți (nu conteză din ce țară) prezentați carnetul de student și benefeciați  de o reducere de 50% .P.S pentru fotografii trebuie să achitați taxă aparte, iar dacă sunteți șmecheri ( ca și noi :D ) puteți să n-o faceți. 
Ziua în care am vizitat castelele a fost una cu ceață și statuile cu inspirație antică arătau destul de creepy. Atâta timp cât m-am plimbat pe terasele castelului m-am simțit ca în Forks (orășelul din Twilight). Lista personalităților care au locuit și au vizitat aceste două monumente istorice  e de-a dreptul impunătoare:Carol I, Regina Elisabeta, Vasile Alecsandri, George Enescu , Regina Maria, Regele Ferdinand etc.
Aici găsiți o combinație a diferitor stiluri din acele timpuri (Renaștere, stil hispano-maur, turcesc, rococo) predominând cel al Neorenașterii germane și italiene. Pentru castelul Pelișor e caracteristic stilul Art-Nouveau-lui. N-aș vrea să intru în detalii referitor la istoria acestora, dar cu mare drag vă invit să o consultați pe tanti Wikipedia pentru a afla multe curiozități.
Pensiunea la care ne-am cazat (ca și multe alte pensiuni de aici) avea o arhitectură extraordinară, îți părea că timpul s-a oprit în secolul trecut. Nu am avut experiențe neplăcute aici. (Caraiman)
Colindând orășelul am observat că nu e tocmai așa de mare, dar mega drăguț și curat spre deosebire de celelalte orașe din preajmă ( și da, gunoi era mai mult decât în R.M, unul din faptele ce m-a dezămăgit , Europa da?! ).
Urcându-mă la 2200 m înălțime deasupra orășelului cu un echipament mai greu decât  mine, am sesizat cât de neînsemnați suntem noi în comparație cu mama-natură. De obicei mă doare în cot că sunt mică de înălțime ( am 1.55), dar acolo suntem toți  niște furnicuțe.Acolo ai o stare acută de fascinare și frică , 2 în 1.
La 1000 m am luat masa la un restaurant de bucate  tradiționale "Ceaunul crăpat"cu o priveliște ce-ți taie răsuflarea. Bucatele au fost foarte gustoase, iar dacă vă așteptați la muzică tradițională românească (sau măcar manele :D), îmi pare rău, tot ce am auzit timp de 2 ore a fost Ion Paladi, Anișoara Puică....Carlas Dreams, chelnerii au zis că le place muzica moldovenească (probabil stăpânul e de-al nostru). 
Următoarea destinație a fost Brașov. Deși am avut la dispoziție o zi întreagă, ne-am pomenit la Castelul Bran 3 ore. Ok, și nu e pentru că e foarte interesant, ci are un spațiu larg. Din păcate am rămas dezămăgită de acest castel medieval, pentru că aveam alte așteptări , toată agitația asta cu Dracula s-a adeverit a fi mit (evident), Țepeș n-a locuit niciodată aici, unica lui pomenire sunt câteva fotografii (de pe net) și un portret. Tot aici avea loc și o expoziție a mecanismelor de tortură din epoca medievală. P.S puteți să o vizitați de la 16+. În jurul orelor 20:00 am fost ultimii care vizitau castelul, cred că asemenea locuri trebuie vizitate anume seara, pentru o atmosferă misterioasă.
La Poiana Brașov am luat cina la restaurantul ''Șura Dacilor” în  stil autentic și cu taraf.
CONȚINUT INTERZIS PENTRU VEGETARIENI. Aici am gustat pentru prima oară friptură de căprioară, pe cât de gustoasă a fost, pe atât de vinovată m-am simțit.De la decor la mâncare, muzică a fost tot perfect, dar personalul e cam rude( găsiți confirmări și pe TripAdvisor).
Sper să vă fie utilă informația dacă reușiți să vizitați aceste locuri!

Cu drag Scorțescu Mihaela 












































































































                       




Comentarii

Postări populare